Geplaatst op: 10 okt 2022

Dit jaar hebben we weer meegedaan aan de  Rabo ClubSupport actie. Donderdagavond werden de bedragen bekend gemaakt, die aan de diverse deelnemende verenigingen binnen het gebied van de Rabobank Meppel-Staphorst-Steenwijkerland werden uitgereikt.
Onze vereniging viel het fantastische bedrag van € 1.347,69 ten deel, waar we echt heel blij en dankbaar voor zijn.

Wij bedanken iedereen die zijn of haar stem op onze vereniging heeft uitgebracht.

Er werd echter nog een extra aanvullende actie aan gekoppeld. Om de verenigingen te stimuleren een bijdrage te leveren een aantal maatschappelijke thema’s (waaronder duurzaam wonen, duurzaam ondernemen) had de Rabobank de maatschappelijke themaprijs in het leven geroepen. Hierbij moest voldaan worden aan een aantal randvoorwaarden. Onze vereniging had aangegeven met het eventueel te ontvangen bedrag haar verenigingsgebouw verder te willen verduurzamen. Hier was al een aanvang mee gemaakt, maar een extra gift kan heel goed worden besteed in een tijd van oplopende energiekosten. We hebben de mogelijkheid voor het verwerven van een extra bonus aangegrepen en ons hiervoor aangemeld. Daarna was het afwachten of de keus op ons zou vallen.

Heel verrassend kreeg ik vrijdag een telefoontje, dat een delegatie van de Rabobank zaterdag 8 oktober bij ons in het Koetshuus langs wilde komen. Met een hele groep maakten we onze opwachting.

Directeur Stefan Lohuis met zijn gevolg kwam ons een extra cheque van € 1.000,00 brengen. Onder het genot van koffie en taartjes hebben we onze dank overgebracht. We zullen deze bedragen goed gaan besteden.

Rest mij nog alle andere verenigingen en clubs te feliciteren met hun prijzen en ik wil maar aangeven dat de Rabobank ondanks het verdwijnen van plaatselijke vestigingen, hiermee duidelijk te kennen geeft dat zij vanuit hun coöperatieve gedachte, zich nog steeds met beide benen op de grond, in de samenleving beweegt.

Henk Koobs