Geplaatst op: 21 mrt 2023

Op de ledenvergadering van 20 maart 2023 zijn de aftredende en herkiesbare bestuursleden Klaas Harke en Gerrit Lindenholz met algemene stemmen herkozen.

In de vorig jaar ontstane vacature werd met algemene stemmen gekozen: L. (Bertel) Huls uit Rouveen.

Hij stelt zich hieronder even aan u voor.

Als nieuw bestuurslid van de Historische Vereniging Staphorst, wil ik mij graag voorstellen.
Mijn naam is Lubbert Huls, roepnaam Bertel. In 1968 geboren in Nieuwleusen, opgegroeid in IJsselmuiden en sinds 2022 woonachtig in Rouveen. Zoon van Jan Huls en kleinzoon van Lubbert Huls en Grietje Hulst. Zij woonden Reggersweg 1.
Ik ben getrouwd met Germa. Samen hebben wij 2, inmiddels volwassen, zonen. In 1991 ben ik afgestudeerd aan de CAH te Dronten en ik werk als manager productie & logistiek in Kampen.
Trots op mijn afkomst, ben ik van jongs af aan bezig met stamboomonderzoek en de aanverwante historie waarbij de focus op Staphorst ligt. Toen het verzoek kwam om deel te nemen in het bestuur, hoefde ik daar niet lang over na te denken. Ik hoop met mijn inzet een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan de activiteiten binnen de Historische Vereniging Staphorst.
Op de sniktolter op de foto zit ik rechts, mijn zus links en mijn grootmoeder Grietje Hulst in het midden.