Geplaatst op: 2 jan 2023
Door: Historische Vereniging Staphorst

In de zomer van  2021, een jaar later dan gepland i.v.m. Corona,  is er door de Historische Vereniging Staphorst een fietsrouteboekje uitgegeven met de naam “Fietsroute langs oorlogsmonumenten en gedenkwaardige plaatsen”. Langs deze route werden 50 informatiebordjes geplaatst met informatie over wat er op die plaats gebeurd is tijdens de Tweede Wereldoorlog.

De bedoeling was dat het één fietsseizoen zou blijven staan maar omdat we veel positieve reacties kregen, hebben we ze een jaar langer laten staan. De informatiebordjes die geplaatst zijn in de gemeente Staphorst zullen binnenkort worden weggehaald. In enkele gevallen heeft het bordje op particulier terrein gestaan. waarvoor we deze mensen nogmaals hartelijk dank zeggen.

De informatieborden bij het bivak in het staatsbos en bij het werkkamp “Het Wijde Gat” zullen blijven staan.

Bij het fietsrouteboekje zit een routebeschrijving en een plattegrond waarmee de route ook nu nog prima gefietst kan worden. Het boekje geeft zoveel informatie, dat het voor veel mensen een eyeopener is over wat er zich in de Tweede Wereldoorlog in de gemeente Staphorst allemaal heeft afgespeeld.

Het fietsrouteboekje is nog verkrijgbaar. Klik hier voor meer informatie.

Log in of registeer u om te reageren.