Geplaatst op: 14 dec 2022
Door: Historische Vereniging Staphorst

De afgelopen maanden hebben enkele bestuursleden van de Historische Vereniging een aantal presentaties verzorgd.
Na begin dit jaar voor de bejaardenkring in Rouveen een presentatie te hebben gegeven, verzorgden Henk Koobs en Gerrit Lindenholz op 27 september in  de Gereformeerde kerk “De Bron” te Staphorst een presentatie voor de N.P.V. afdeling Staphorst-Rouveen.  In een afgeladen zaal werden o.a. dia’s vertoond over de veranderingen van het dorpsbeeld in de laatste 40 jaar en over oude verdwenen ambachten.
Op 29 oktober zijn beide heren afgereisd naar Hardenberg om voor een grote groep bejaarden van de PKN in Hardenberg iets te vertellen over de Staphorster klederdracht in al haar facetten, de kerkgang en in- en exterieur van de klassieke boerderijen zowel het interieur als het exterieur.
Door bij de presentaties een uitgebreide toelichting te geven en te voorzien van prachtige anekdotes kunnen de bezoekers (en wij) terugzien op zeer geslaagde middagen.

Log in of registeer u om te reageren.