Opbrengst Rabobank Clubkas Campagne
Op 14 april is tijdens een evenement op het marktplein bekendgemaakt wat de Rabo Clubkas Campagne heeft opgeleverd.

Onze voorzitter kon een cheque met het mooie bedrag van € 2.532,27 in ontvangst nemen.
Wij willen iedereen die op ons gestemd heeft, daar hartelijk voor bedanken.
Daarnaast bedanken wij de Rabobank voor deze geweldige actie.
Schitterend verleden

Zoals u in de pers heeft kunnen lezen, is zaterdag 24 maart het nieuwe boek van Dirk Kok met de titel ‘Schitterend Verleden’ gepresenteerd. Het boek is over enige tijd in de boekhandel te koop, maar onze leden hoeven het niet te kopen. Niet omdat het geen mooi boek is. Integendeel. Maar alle betalende leden van de Historische Vereniging krijgen het boek in het tweede kwartaal gratis toegestuurd. Wil men meer exemplaren dan kunnen die ook bij de vereniging gekocht worden.
Willem Engel overleden
In ’t Olde Stapperst van maart 2018 treffen jullie een gesprek aan met Willem Engel, over de periode dat hij tbc gehad heeft.
Helaas is Willem net voor het uitkomen van het boekje onverwachts overleden.
Dit bericht kon niet meer in het boekje worden opgenomen, daarom plaatsen wij het op de website van onze vereniging.
Na overleg met de familie is besloten ’t Olde Stappers toch op de geplande datum rond te (laten) brengen.
De gesprekken met Willem Engel zijn in de tweede helft van vorig jaar gevoerd door Jacob en Joke Lindenholz. Zij zeggen hierover: “Willem wilde zijn ervaringen over de tbc-periode graag delen met anderen, omdat deze periode grote impact heeft gehad op zijn leven, ondanks dat hij er goed van hersteld was.”
Wij wensen mevr. Engel en familie veel sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.

Bestuur en Redactie

Rabobank Clubkas Campagne
Onze vereniging doet mee aan de Rabobank Clubkas Campagne. De opbrengst zal worden gebruikt voor de uitgave van een boek over streeksieraden. Dit boek zal in de loop van dit jaar gratis bij al onze betalende leden thuis worden bezorgd. Hiervoor is veel geld nodig.
De Rabobank Meppel-Staphorst-Steenwijkerland stelt in totaal een bedrag van € 100.000,00 beschikbaar. Dit bedrag wordt onder de deelnemers van de Rabobank Clubkas Campagne verdeeld.
Filmavonden Fridrichs
De filmer van Staphorst, Freek Fridrichs, zal voor ons op donderdagavond 1 maart 2018, aanvang 20.00 uur, einde ca. 22.00 uur en op woensdagmiddag 7 maart 2018, aanvang 14.00 uur, einde ca. 16.00 uur in het Koetshuus een aantal films vertonen. Lees verder