Expo '150 jaar spoorlijn Zwolle-Meppel' ook na 15 september nog te bekijken.

De expositie '150 jaar spoorlijn Zwolle-Meppel' is ook na 15 september nog te bekijken. U kunt in ieder geval terecht op de vrijdagmiddagen 22 september, 13 oktober en 27 oktober van 14.00 tot 16.00 uur.

Of er nog meer extra openingstijden komen is afhankelijk van de belangstelling. Houd onze website in de gaten.

(Extra) openingstijden expo ‘150 jaar spoorlijn Zwolle-Meppel’

De expositie ‘150 jaar spoorlijn Zwolle-Meppel’ trekt veel belangstelling.
Bent u nog niet geweest of wilt u alles nog een keer bekijken?
Dat kan op vrijdagmiddag 8 september van 14.00 tot 16.00 uur en op zaterdag 9 september van 10.00 tot 16.00 uur.

Op veler verzoek is het Koetshuus ook nog weer op een avond open en wel op vrijdagavond 15 september van 18.30 tot 21.00 uur.

Alle openingstijden vindt u in het menu links onder activiteiten.

Geeft u het ook even door aan familie, vrienden en bekenden?

Lezing Kamp Westerbork

In oktober is het 75 jaar geleden dat de Joden uit de kampen Conrad, Beugelen en Wiede Gat naar Westerbork werden overgebracht. Op donderdag 21 september 2017 om 19.30 uur zal een lezing gehouden worden over Kamp Westerbork. Omdat dan de expositie '150 jaar spoorlijn Zwolle-Meppel' nog in het Koetshuus staat, zal deze lezing gehouden worden in het Dienstencentrum aan de Berkenlaan 1 in Staphorst.

Lezing over turfschippers
Op dinsdag 21 november 2017 om 19.30 uur zal in het Koetshuus een lezing gehouden worden over de turfschipperij. De heer L. de Harder uit Meppel vertelt ons aan de hand van ca 80 dia’s over “drie generaties turfschippers”. Zijn grootvader, vader en hijzelf waren werkzaam in de vervening, zowel handel als transport. Lees verder
Tentoonstelling 150 jaar spoorlijn Zwolle-Meppel

Op 1 oktober 2017 is het 150 jaar geleden dat de spoorlijn Zwolle-Meppel en station Staphorst in gebruik genomen werden. Wij willen dit niet ongemerkt voorbij laten gaan.