Gezocht: informatie over familie Kin

De volgende vraag komt van Jean-Pierre Kin:

----------
Mijn naam is Jean-Pierre Kin en ik ben onderzoek aan het doen naar de oorsprong en verspreiding van de naam Kin. Ik kom zelf uit de Brabantse familie Kin en heb mijn stamboom inzichtelijk tot ongeveer 1600.

Behalve in Breda e.o. wonen er ook veel Kinnen in Staphorst/Rouveen.

Gezocht: informatie over familie Janssen

Van Harry Janssen uit Canada kregen wij de volgende vraag:
----------

In de oorlogsjaren, mijn grootvader, H(arm) Janssen woonde in IJhorsterveld. Na de oorlog hoorden wij als kleinkinderen af en toe, een beetje, waar opa bij betrokken was in het verzet. Zo hoorden we dat er een gat was gegraven, voor het huis, in het bos waar onderduikers werden verborgen.

Informatie over de beeldbank
Sinds 12 juni  2015 zijn ruim 400 foto’s uit ons archief via internet te bekijken.
De belangstelling was meteen na de bekendmaking enorm.  In de maand juni hebben ruim 1800 bezoekers meer dan 58.000 foto’s bekeken. Dat komt neer op een gemiddelde van ruim 30 foto’s per bezoeker.
Beeldbank in de lucht!

Onze vereniging heeft een uitgebreid fotoarchief met duizenden foto's. Een werkgroep is druk bezig al deze foto’s te digitaliseren. De digitale foto’s worden opgeslagen in een beeldbank, waarbij bij iedere foto zoveel mogelijk informatie wordt vermeld. Daardoor is het mogelijk snel bepaalde foto’s (bijv. met een bepaald persoon of gebouw) op te zoeken.

Inmiddels zijn enkele duizenden foto’s gescand.

De beeldbank kent een openbaar en een besloten deel. De foto's in het besloten deel zijn alleen te zien door het bestuur en door enkele leden van de werkgroep documentatie, die de foto's digitaliseren.

Oproep foto's, dia's, enz

Wij hebben een fotoarchief met duizenden foto’s. Dat archief kan nog steeds uitgebreid worden. Hoewel alle foto’s welkom zijn, vragen wij speciale aandacht voor foto’s uit Rouveen en IJhorst en voor foto’s na 1950.